Is het erg als je een kalknagel nagellakt?

Wordt het erger of maakt het niet uit? Het is namelijk best wel lelijk en ik loop toch wel graag met slippertjes buiten ipv op dichte schoenen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

2x per dag met een watje wat (schoonmaak-) azijn erop doen (een literfles kost in de supermarkt nog geen 50 eurocent!) en je nagel wordt weer normaal. Wel echt elke dag doen, en wekenlang volhouden, maar je ziet hem beter worden. En als ie helemaal is uitgegroeid heb je weer een normale nagel.

Als je hem lakt kan de azijn er niet in doordringen! Ook nu en dan een voetenbad met soda tussendoor helpt. Gewoon zorgen dat die schimmel het niet leuk meer vindt op jouw nagel ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als jij je kalknagel gaat lakken komt de schimmel aan het kwastje en dat betekent dat iedere keer als jij je nagels lakt jezelf weer besmet en ook de overige nagels. Niet zo verstandig dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+, helemaal juist!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat staat op het viva forum.
Maar er zijn ook andere geluiden.
Mijn huisarts zegt dat ik ze gewoon moet lakken en niet die pillen moet gaan slikken die weliswaar helpen tegen kalknagels maar erg schadelijk voor de lever zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het helpt natuurlijk niet maar het staat beter. Hij heeft er niets over gezegd of het kwaad kan, maar het zou een beetje raar zijn als een dokter iets gaat aanraden dat kwaad kan, vind je niet?
Je kunt met een kartonnen nagelvijl de bovenkant van je nagels dunner vijlen en daarna gewoon lakken. Dit doen pedicures ook met kalknagels. Maak de vijl wel meteen goed schoon na het vijlen en laat deze niet door andere mensen gebruiken.